Új produkció
A broadway-i Pillantás a hídról és a West Side Story Tony-díjas rendezője, a színházi közvetítéseinkből is ismert Ivo van Hove Mozart tragikomédiájával debütál a Met-ben, új köntösbe öltöztetve a csalás és elkárhozás régi meséjét: absztrakt építészeti díszletek közé helyezi a darabot, fénybe helyezve a történet sötét sarkait és karaktereit is. Nathalie Stutzmann karmester szintén most vezényel először a Met-ben, méghozzá igazi sztárparádéval dolgozik. A karizmatikus bariton, Peter Mattei játssza a címszereplőt. Társát, Leporellót a basszbariton Adam Plachetka, Don Ottaviót pedig a tenor Ben Bliss. Don Giovanni hódításait - Donna Annát, Donna Elvirát és Zerlinát- három ragyogó szoprán énekesnő kelti életre: Federica Lombardi, Ana María Martínez és Ying Fang.
A darab ősbemutatója 1787-ben a prágai Nemzeti Színházban volt. Mozart tehetséges librettistája, Lorenzo Da Ponte közreműködésével a Don Juan-mítoszt egy új, se nem kifejezetten tragikus , se nem kifejezetten komikus nézőpontból közelítette meg: így a végeredmény könnyed, elegáns és ironikus lett. Végigkövetjük a főszereplő és hűséges csatlósa, Leporello kalandjait, kezdve egy végzetes párbajjal, majd humoros és szentimentális epizódokkal folytatva, hogy végül Don Giovannit a pokol fenekére lássuk jutni.
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–91) operái szépség, énekhangbeli kihívás és drámai látásmód szempontjából máig felülmúlhatatlanok. Mozart ezen operához szerzett zenéje elegáns és kifinomult, ami már a csodálatos nyitányban is megfigyelhető. A zenei cizelláltság kivételes drámai kifejezésmóddal párosul. Don Giovanni híres Pezsgőáriája vidám, már-már vulgáris, míg Don Ottavio hatástalan kedvessége (Donna Anna tekintetében) a karakter két gyönyörű szólójának (“Dalla sua pace” illetve “Il mio tesoro”) elnyújtott, bágyadt soraiban nyilvánul meg. Donna Anna nemessége jól tükröződik nagyobb áriáiban. A bohó, ámbár ravasz Leporello végig nevetésre késztet, de az I. felvonásban elhangzó áriája gazdája hírhedt hódításainak listájáról szintén ékes példája a szöveg és zene egymásba fonódásának.
Lorenzo Da Ponte (1749–1838) librettista, aki igencsak kalandos életet élt Velencében és Bécsben, már a Figaro házasságán és később a Così fan tuttén is együtt dolgozott Mozarttal. Da Ponte utóbb Amerikába vándorolt, ahol ő lett a New York-i Columbia Egyetem első olyan professzora, aki olasz irodalmat oktatott.
A 2022/23-as MET-évad további közvetítései itt érhetők el>>>
Jegyinformációk
Jegyek kaphatók az Uránia jegypénztárában, online felületén, valamint az Interticket hálózatában.
Belépőjegy: 4900 Ft
Továbbra is van lehetőség 4500 Ft-ért kedvezményes jegy váltásra azoknak, akik az évad legalább öt különböző előadására váltanak jegyet egyszerre.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az előadás kezdete után helyfoglalásra csak az emeleti oldalkarzaton van lehetőség. A késve érkezők a szünetben foglalhatják el helyüket.
Megértésüket köszönjük!
Az Uránia Nemzeti Filmszínház Igazgatósága
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató