Rendező: Ivo van Hove
Vezényel: Nathalie Stutzmann
Szereplők: Federica Lombardi (Donna Anna), Ana María Martínez (Donna Elvira), Ying Fang (Zerlina), Ben Bliss (Don Ottavio), Peter Mattei (Don Giovanni), Adam Plachetka (Leporello), Alfred Walker (Masetto), Alekszndr Cimbaljuk (Kormányzó)
Új produkció
A broadway-i Pillantás a hídról és a West Side Story Tony-díjas rendezője, a színházi közvetítéseinkből is ismert Ivo van Hove Mozart tragikomédiájával debütál a Met-ben, új köntösbe öltöztetve a csalás és elkárhozás régi meséjét: absztrakt építészeti díszletek közé helyezi a darabot, fénybe helyezve a történet sötét sarkait és karaktereit is. Nathalie Stutzmann karmester szintén most vezényel először a Met-ben, méghozzá igazi sztárparádéval dolgozik. A karizmatikus bariton, Peter Mattei játssza a címszereplőt. Társát, Leporellót a basszbariton Adam Plachetka, Don Ottaviót pedig a tenor Ben Bliss. Don Giovanni hódításait - Donna Annát, Donna Elvirát és Zerlinát- három ragyogó szoprán énekesnő kelti életre: Federica Lombardi, Ana María Martínez és Ying Fang.
A darab ősbemutatója 1787-ben a prágai Nemzeti Színházban volt. Mozart tehetséges librettistája, Lorenzo Da Ponte közreműködésével a Don Juan-mítoszt egy új, se nem kifejezetten tragikus , se nem kifejezetten komikus nézőpontból közelítette meg: így a végeredmény könnyed, elegáns és ironikus lett. Végigkövetjük a főszereplő és hűséges csatlósa, Leporello kalandjait, kezdve egy végzetes párbajjal, majd humoros és szentimentális epizódokkal folytatva, hogy végül Don Giovannit a pokol fenekére lássuk jutni.
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–91) operái szépség, énekhangbeli kihívás és drámai látásmód szempontjából máig felülmúlhatatlanok. Mozart ezen operához szerzett zenéje elegáns és kifinomult, ami már a csodálatos nyitányban is megfigyelhető. A zenei cizelláltság kivételes drámai kifejezésmóddal párosul. Don Giovanni híres Pezsgőáriája vidám, már-már vulgáris, míg Don Ottavio hatástalan kedvessége (Donna Anna tekintetében) a karakter két gyönyörű szólójának (“Dalla sua pace” illetve “Il mio tesoro”) elnyújtott, bágyadt soraiban nyilvánul meg. Donna Anna nemessége jól tükröződik nagyobb áriáiban. A bohó, ámbár ravasz Leporello végig nevetésre késztet, de az I. felvonásban elhangzó áriája gazdája hírhedt hódításainak listájáról szintén ékes példája a szöveg és zene egymásba fonódásának.
Lorenzo Da Ponte (1749–1838) librettista, aki igencsak kalandos életet élt Velencében és Bécsben, már a Figaro házasságán és később a Così fan tuttén is együtt dolgozott Mozarttal. Da Ponte utóbb Amerikába vándorolt, ahol ő lett a New York-i Columbia Egyetem első olyan professzora, aki olasz irodalmat oktatott.
A 2022/23-as MET-évad további közvetítései itt érhetők el>>>
Jegyinformációk
Jegyek kaphatók az Uránia jegypénztárában, online felületén, valamint az Interticket hálózatában.
Belépőjegy: 4900 Ft
Továbbra is van lehetőség 4500 Ft-ért kedvezményes jegy váltásra azoknak, akik az évad legalább öt különböző előadására váltanak jegyet egyszerre.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az előadás kezdete után helyfoglalásra csak az emeleti oldalkarzaton van lehetőség. A késve érkezők a szünetben foglalhatják el helyüket.
Megértésüket köszönjük!
Az Uránia Nemzeti Filmszínház Igazgatósága
Forgalmazó: Cikanek Management
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató