Rendező: Lloyd Newson
A főszerepekben: Taylor Benjamin, Lee Boggess, Gabriel Castillo, Ian Garside, Ermira Goro, Garth Johnson, Hannes Langolf, Vivien Wood, Andi Xhuma
Kedves Nézőink!
Az előadás technikai okok miatt elmaradt. Megértésüket köszönjük.
Uránia Nemzeti Filmszínház
Szerető. Bűnöző. Apa. Gyújtogató. Diplomás. Szívtipró. Túlélő. John. A túlélésért magával és maga ellen folytatott sok éves küzdelem után John új életet kezd és egy, a legtöbbek számára új világba kalauzolja a nézőt. Ismerős és ismeretlen belső folyamatok, melyek értelmezéséhez vivőanyag a jelentéssel teli mozgás. A világhírű brit fizikai színház társulat legújabb megkapóan őszinte verbatim előadása.
Az előadás-ismertetőért köszönet a Trafónak.
FIGYELEM: Az előadásban előfordul meztelenség és durva nyelvhasználat; felnőtteknek szóló témát tartalmaz. 16 éven aluliaknak nem ajánlott.
Jegyinformációk
Belépőjegy: 3600 Ft
Továbbra is van lehetőség 3000 Ft-ért kedvezményes jegy vásárlására azoknak, akik az évad legalább (legalább) három különböző előadására váltanak jegyet egyszerre. A kedvezményes jegyvásárlásra csak személyesen a jegypénztárban van lehetőség, az online jegyfoglaló rendszerben nem. Megértésüket köszönjük.
Jegyek kaphatók az Uránia jegypénztárában és a Jegymester hálózatában.
Jegyfoglalás telefonon: 486-3400, 486-3401, 486-3413, 486-3414
Jegyfoglalás interneten: Kérjük kattintson feljebb az előadás dátumára.
A lefoglalt jegyeket kérjük 5 napon belül az Uránia jegypénztárában személyesen átvenni, 5 nap után a foglalás automatikusan törlődik a rendszerből. Megértésüket köszönjük.
Lloyd Newson rendező több mint 50 férfivel készített őszinte mélyinterjút az életükről, a szexről, a szerelemről és egyéni küzdelmeikről; ezeken keresztül nyerhet a néző rendkívüli betekintést egy, a legtöbbek számára láthatatlan világról. Ilyen formán a nálunk 2012-ben bemutatott Can we talk about this? című darab folytatásaként is tekinthető ez a szintén verbatim előadás, amely bár valószínűleg megosztó, de bizton lebilincselő és újra kapcsolatot teremt a tánc, a fizikai- és a dokumentumszínház között. Az ausztrál származású Lloyd Newson pszichológiai tanulmányokat végzett, darabjait minden esetben meghatározza pszichoanalitikus látásmódja: hétköznapi történetekből építkezve láttat társadalmi jelenségeket és folyamatokat, melyhez a vivőanyag a jelentéssel teli mozgás.
1986-os megalapítása óta a DV8 (a név egyrészt betűszó – az angol deviate, azaz különbözni, az átlagtól eltérni igét rejti, másrészt rövidítése annak, hogy Dance and Video 8) a világ vezető fizikai színházi társulataként szerzett hírnevet. A bő negyedszázados múltra visszatekintő DV8 korábbi előadásai úttörőnek számítottak a brit fizikai színház markáns karakterének és jellegzetes átpolitizáltságának megteremtésében. Lloyd Newson, a társulat alapítójának és művészeti vezetőjének érdeklődésének középpontjában már a 80-as, 90-es évek idején olyan kényes társadalmi kérdések álltak, mint a szexualitás, és ezen belül is a férfiasság – a maszkulin férfi ideál – és a szexuálpolitika problematikája. A mára már közkedvelt témának számító gender-kutatás és a nemi identitás kérdéseinek vizsgálata akkor még gyerekcipőben jártak, a darabok (My Sex, Our Dance; My Body, Your Body) alapjául elsősorban feminista elméletek szolgáltak. Az akkor kitörő AIDS-krízis és az eluralkodó homofóbia különösen aktuálissá tették a DV8 provokatív megközelítését. Newson, soha sem leplezte nemtetszését az absztrakt tánc kiüresedett, számára semmitmondó esztétikájával kapcsolatban – egyenesen a „művészeti formák Prozac-jának” titulálja ezt az irányzatot. Az utóbbi években pedig az angol csoport kifejezetten a dokumentarista stílusú produkciók felé fordult, amelyekhez archív dokumentumokat és élő interjúkat használnak fel.
A DV8 működésében meghatározó, hogy a csapat nem enged az ún. produkciós kényszernek, projekt-alapú társulatként működnek, melynek darabjait hosszú és alapos kutatómunka előzi meg.
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató