Rendező: Breier Ádám
Szereplők: Szabó Kimmel Tamás, Bezerédi Zoltán, Leo Gagel, Máhr Ágnes
Vendégek: Breier Ádám filmrendező, Várhegyi Rudolf hangmester, Márkos Albert zeneszerző, valamint zenésztársai, Jávorka Ádám és Móser Ádám.
Hogyan készült a film zenéje, hol és hogyan rögzítették? Mi volt előbb, a zene vagy a kép? Hogyan lesz egy zenei motívumból zenemű? Hogyan kerültek a filmbe a csendek? Ilyen és hasonló kérdésekre keressük a választ ezen a különleges vetítésen, amelyen a film hangi világáért felelős alkotók lesznek a beszélgetőtársaink, néhány emlékezetes dallam pedig élőben is felcsendül.
Lefkovics Tamás, a nagyszívű, de konok bokszedző (Bezerédi Zoltán) viszonya annyira megromlott a fiával, Ivánnal (Szabó Kimmel Tamás), hogy évek óta nem beszélnek egymással. Iván Izraelbe menekült az apjával való konfliktus elől, ortodox zsidóként ott él, ott alapított családot, Budapestről csak az édesanyjával (Máhr Ágnes) tartja a kapcsolatot. Az anyuka váratlan halálakor Iván a hatéves kisfiával (Leo Gagel) hazatér, hogy a zsidó hagyományoknak megfelelően egyhetes gyászt, shivát üljenek a szülői házban. A két férfin keresztül két világ feszül egymásnak, aminek a tétje a család egyesülése. Breier Ádám első nagyjátékfilmje sok humorral beszél a generációs különbségekről, és legfőképpen arról: sosem késő megbocsátani.
Vendégek:
Márkos Albert, a film zeneszerzője csellista, a hazai improvizatív, kortárs és alkalmazott zenei színterek egyik meghatározó alakja. A kolozsvári születésű zenész filmzeneszerzőként, színházi előadások zenéjének szerzőjeként is elismert. Számos dzsessz- és kortárszenei formáció, projekt vezetője és tagja (KASSÁK, ARGO, budbudās, WH Shakespeare, Tractus stb.).
Móser Ádám harmonikás, zeneszerző, zenekarvezető több hazai improvizatív-kortárs kamarazenekar megalkotója, szólista. Zenéjében francia-balkán-klezmer-tangó elemeket ötvöz kortárs kamarazenei formákkal. „A tangó nekem mindig kultúrák találkozásáról szólt, ahogyan a sanzon is. Hagyományok törésvonalai mentén születő feszültségről, annak feloldásáról."
Jávorka Ádám brácsa tanulmányait követően klasszikus, kamara- és dzsesszzenekarokban kezdett játszani. Számtalan hazai és külföldi improvizációs zenei csoporttal, művésszel és kortárs táncegyüttessel működik együtt (Bálványos Ensemble, Ágens Production, L1 Dance Lab, Makuz, Új dimenzió, Bio zenekar, Pastorz zenekar). A kilencvenes évektől kezdve zeneszerzőként is tevékeny, több film és színházi előadás zenéjét jegyzi.
Várhegyi Rudolf, a film hangmestere az elmúlt évek jó néhány magyar film sikerének hangi világáért felelős. A Semmelweistől a Brazilokon át a Lajkó – Cigány az űrbenig nagyjátékfilmek sorát hangosította. Sok fiatal filmes alkotó, köztük Horvát Lili (Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre), Dér Asia (Nem halok meg), Zurbó Dorottya (Könnyű leckék) alkotótársa.
Breier Ádám író-rendező Kubában végezte filmes tanulmányait, rendezői pályáján dokumentumfilmekkel (Havanna, csak oda; A Báró hazatér) indult. A Lefkovicsék gyászolnak az első nagyjátékfilmje, amely a Nemzeti Filmintézet Inkubátor Programjában készült, és az amerikai Palm Springs Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált.
Az eseményre az Uránia FILM/ZENE sorozatának részeként kerül sor.
A teljes program elérhető itt.
A programsorozat a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.
Díjak: Palm Springs Nemzetközi Filmfesztivál 2024: Versenyprogram
Forgalmazó: Mozinet
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató